به گزارش خبرنگار مهر، بهمن جعفری امروز دوشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به دهه تولید و تجارت و نقش رسانه‌ها در حمایت از حوزه تولید اظهار داشت: نشست با اعضای اتاق اصناف، نشست هم اندیشی با تشکل‌ها، بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی، بهره برداری از برخی واحدهای صنعتی و … از جمله […]

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن جعفری امروز دوشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به دهه تولید و تجارت و نقش رسانه‌ها در حمایت از حوزه تولید اظهار داشت: نشست با اعضای اتاق اصناف، نشست هم اندیشی با تشکل‌ها، بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی، بهره برداری از برخی واحدهای صنعتی و … از جمله برنامه‌های این دهه در استان است.

وی همچنین برگزاری همایش روز ملی صنعت و معدن، تجلیل از الگوهای برتر حوزه تولید و صنعت و … را از دیگر برنامه‌های دهه تولید و تجارت در استان برشمرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در ادامه با اشاره به واحدهای در تملک بانک‌ها در استان بیان داشت: در حال حاضر ۵۶ واحد صنعتی در استان تحت تملک بانک‌ها هستند.

جعفری با اشاره به پیگیری مشکلات این واحدهای تحت تملک در شورای هماهنگی بانک‌های استان عنوان کرد: مقرر شده که امسال هر فصل یک مزایده از سوی بانک‌ها برای واگذاری واحدهای تحت تملک برگزار شود.

وی تاکید کرد: یکی از اولویت‌های ما در استان تعیین تکلیف این واحدهای تحت تملک بانک‌ها در لرستان است و امیدواریم تا پایان سال این واحدها به چرخه تولید برگردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تاکید بر اینکه برآورد دقیقی از وضعیت زیرساختی، زیربنایی، اشتغال، تکنولوژی و حجم سرمایه گذاری آنها برای برگشت به چرخه تولید نداریم بیان داشت: مقرر شده که در فصل تابستان بانک‌ها اقدام به برآورد دقیقی از وضعیت این واحدهای تولیدی کنند.

جعفری در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت ۵۷ هزار واحد صنفی در لرستان عنوان کرد: تلاش می‌کنیم که با همکاری تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، بسیج اصناف و … بر روند فعالیت این واحدهای صنفی نظارت داشته باشیم.

وی با اشاره به انجام ۲۹ هزار بازرسی از سطح واحدهای صنفی استان طی امسال، افزود: در پی این بازرسی‌ها، دو هزار و ۵۴۰ پرونده تخلفاتی به ارزش ریالی ۳۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تشکیل شده است.