به گزارش خبرگزاری مهر، سید حجت الله موسوی قوام با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون، ۱۴۸ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان با مبلغ ۱۱ میلیارد و ۴۶۵ میلیون ریال آزاد شده‌اند، گفت: این تعداد زندانی از محل کمک‌های مردمی، ستاد دیه کشور، بانک‌ها، صندوق تأمین خسارت و ستاد دیه استان کرمان […]

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حجت الله موسوی قوام با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون، ۱۴۸ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان با مبلغ ۱۱ میلیارد و ۴۶۵ میلیون ریال آزاد شده‌اند، گفت: این تعداد زندانی از محل کمک‌های مردمی، ستاد دیه کشور، بانک‌ها، صندوق تأمین خسارت و ستاد دیه استان کرمان و اخذ رضایت شاکی آزاد شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۵۳ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، افزود: از این تعداد، ۱۱۵ نفر بدهکار مالی، ۱۳۳ نفر محکومین به مهریه و نفقه و بقیه آنها بدهکار دیه و حوادث ناشی از کار هستند.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان با بیان اینکه بالاترین آمار موجودی زندانیان جرایم غیرعمد مربوط به زندان کرمان و کمترین مربوط به زندان منوجان است، تصریح کرد: زندان کرمان با ۱۱۳ مددجو و منوجان با ۴ نفر کمترین آمار موجودی زندانیان جرایم غیرعمد را دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۵۳ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، گفت: برای آزادی این تعداد ۱۵ میلیارد تومان نیاز است تا به آغوش گرم خانواده برگردند.

موسوی قوام گفت: از این تعداد موجودی زندانی جرایم غیر عمد، ۱۸ نفر مربوط به سال ۱۴۰۰ و بقیه آنها وردی امسال هستند.

وی بیان داشت: از ابتدای امسال ۲۴ جشن گلریزان در سطح استان برگزارشده که تعهد خیران ۱۸ میلیارد و ۳۰ میلیون تومان بوده که از این مبلغ ۸۵ درصد وصول شده است.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان از کمک ۷۵ درصدی خیران و کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان کرمان خبر داد.