به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی پیش از ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در بیمارستان قمر بنی هاشم (ع) خوی افزود: از این تعداد، بیش از ۱۰۰ نفر نیاز به عمل جراحی داشته‌اند که عمل‌ها انجام شده و پس از بهبودی ترخیص می‌شوند. وی اضافه کرد: در حادثه زلزله خوی، اورژانس با ۱۵ […]

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی پیش از ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در بیمارستان قمر بنی هاشم (ع) خوی افزود: از این تعداد، بیش از ۱۰۰ نفر نیاز به عمل جراحی داشته‌اند که عمل‌ها انجام شده و پس از بهبودی ترخیص می‌شوند.

وی اضافه کرد: در حادثه زلزله خوی، اورژانس با ۱۵ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به مصدومان خدمات ارائه داده و در صورت نیاز، از استان‌های همجوار هم اتوبوس درخواست می‌شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ایران یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای منطقه در مدیریت حوادث است، ادامه داد: علاوه بر اینکه، اورژانس کشور، خدمات پیشرفته‌ای ارائه می‌دهد، در یک مرکز فرماندهی در تهران به صورت مانیتور، خدمات رسانی در مواقع حوادث رصد و بررسی می‌شود.

عین الهی همچنین با حضور در روستای «مرتضی قلی کندی» ضمن دیدار با مصدومان زلزله و بررسی وضعیت درمانی آنها، از اماکن مسکونی خسارت دیده نیز بازدید کردند.

وی همچنین با حضور در چادر برپا شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی در این روستا که اقدام به ارائه خدمات درمانی از جمله تست فشار خون می‌کند، تاکید کرد همه امکانات و تجهیزات بهداشت و درمان شهرستان خوی و استان آذربایجان غربی برای خدمان رسانی به مصدومان آمادگی کامل دارند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز، پنجشنبه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این ۲ بیمارستان که میزبان مصدومان زلزله ۵.۴ ریشتری روز گذشته خوی هستند، با تعدادی از مصدومان نیز دیدار و گفت وگو کرد.

عین اللهی در این بازدید بر تسریع در ارائه خدمات و اقدامات درمانی و رفع مشکل همه مصدومان در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید کرد.

بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد روز گذشته چهارشنبه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی رخ داد.

طبق گزارش این مرکز، کانون این زمین لرزه هفت کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواوغلی و ۳۷ کیلومتری تسوج در آذربایجان شرقی بوده است.