به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، مراسم تقدیر از خیران نیکوکار در حوزه‌های رفاهی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی با حضور دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، بهروز رحیمی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت و خیران نیکوکار برگزار شد. دکتر سیما سادات […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، مراسم تقدیر از خیران نیکوکار در حوزه‌های رفاهی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی با حضور دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، بهروز رحیمی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت و خیران نیکوکار برگزار شد.

دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان این‌که حضور خیران کشوری را در این مراسم  پاس می‌داریم، اظهار داشت: در همه زمان‌ها نقش خیران نقشی پر رنگ و تاثیر گذار در مسیر رشد و تعالی کشور بوده است و این حضور به خصوص در حوزه سلامت و درمان به وضوح دیده شده است.

وی با بیان این‌که همیشه مدیون زحمات خیران هستیم و در جمع آنها بودن افتخاری برای ما است، با بیان این که قدم گذاشتن در کار خیر توفیقی است که از جانب پروردگار اعطا می‌شود، افزود:  خیرانی که در عرصه سلامت فعالیت می‌کنند، به توفیق بزرگی دست یافته‌اند چرا که در کار خیری سرمایه‌گذاری کرده‌اند که خیرات آن به جامعه متصل است.

لاری با اشاره به جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت و استفاده از ظرفیت خیران در حوزه رفاهی دانشجویان اظهار داشت: این حضور موضوع مهمی است که به دوران آموزش و تحصیل دانشجویان باز می‌گردد، این دانشجویان نسلی هستند که در آینده در حوزه سلامت، درمان و پیشگیری خدمت خواهند کرد و این خیر را بی پاسخ نخواهند گذاشت.

وی با بیان این‌که ما تلاش داریم ندای مظلومیت دانشجویان خود را به گوش خیران برسانیم، گفت: خیران محق هستند که بگویند این حضور، وظیفه مسئولان است تا زیرساخت‌های تحصیلی دانشجویان را در حوزه رفاهی و دانشجویی فراهم کنند، اما واقعیت این است که در برنامه و بودجه توجهی به این حوزه نشده؛ در حالی که ما اعتقاد داریم افرادی که بنا است نظام سلامت کشور را مدیریت کنند باید با یک وسعت نظر و با مناعت طبع بزرگ شوند تا در آینده با همین مناعت طبع بتوانند به مردم خود خدمت رسانی کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به تاثیر الگوگیری دانشجویان از حرکت‌های خیرانه در مسیر تحصیل و گذران زندگی دانشجویی خود، خاطرنشان کرد: زمانی که دانشجویان به واسطه این حضور خیرانه در دوران دانشجویی به آرامش دست پیدا کنند، خودشان در آینده به خیران بزرگی تبدیل خواهند شد که مشکلات دانشجویان را از میان بر می‌دارند.

وی به همراهی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در مسیر رفع مشکلات رفاهی دانشجویان اشاره کرد و یادآور شد: در سفر به دانشگاه‌های مختلف علوم پزشکی کشور می‌بینیم که شهرهای بزرگ علی‌رغم توان بیشتر، دارای خوابگاه‌های قدیمی‌ترند و در شرایط محروم‌تری قرار دارند و از طرفی برخی نقاط کشور هیچ فضای رفاهی در سطح شهر برای دانشجویان وجود ندارد که باید برای این دسته از دانشگاه‌های علوم پزشکی، مجتمع‌های ورزشی ایجاد کنیم تا دانشجویان برای تفریح امکانات لازم را داشته باشند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌که خداوند به لطف خود و دعای پدران و مادران این خیران، این توفیق را به آنها عنایت داشته است، یادآور شد: شما توفیق بسیاری داشته‌اید که اندوخته و دارایی‌تان را در این مسیر سرمایه گذاری کرده‌اید و امیدواریم خداوند به ما نیز این لطف و عنایت را داشته باشد. هر دارایی که در مسیر خیر هزینه می‌شود چندین برابر آن به فرد خیر بازمی‌گردد اما باور این مهم، امری است که خداوند در دل و قلب هر انسانی ایجاد نخواهد کرد.

لاری تاکید کرد: ما به حال خوش شما غبطه می‌خوریم و از خداوند می‌خواهیم تا زندگی ما را نیز در مسیر خیرخواهی برای مردم عزیزمان قرار دهد. امیدواریم در دوران بازنشستگی ما نیز در تیم شما جایگاهی داشته باشیم و شما با دل بزرگ و خیرخواهتان، ما را شفاعت کنید.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: امروز خیران با دست توانگر خود به دانشجویان در حوزه‌های رفاهی و دانشجویی کمک می‌کنند و این دانشجویان در روزگار توانایی حتما دست‌های بسیاری را خواهند گرفت.