به گزارش خبرنگار مهر، مهدی یحیایی ظهر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۲ هزار بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام‌شده است، اظهار داشت: در راستای اجرای این بازرسی‌ها واحدهای صنفی متخلف یک هزار و ۸۲۷ میلیارد ریال جریمه شدند. وی رصد وضعیت بازار […]

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی یحیایی ظهر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۲ هزار بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام‌شده است، اظهار داشت: در راستای اجرای این بازرسی‌ها واحدهای صنفی متخلف یک هزار و ۸۲۷ میلیارد ریال جریمه شدند.

وی رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به‌ویژه کالاهای اولویت‌دار، نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان سمنان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها را از اهداف اصلی بازرسی از صنوف برشمرد و افزود: چهار هزار و ۶۳۳ مورد تخلف تاکنون کشف‌شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه در این مدت چهار هزار و ۳۸ مورد پرونده تخلف اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه، عدم ارائه برگ خرید، عرضه کالای قاچاق و غیره به تعزیرات ارسال‌شده است، خاطرنشان کرد: ارزش ریالی این پرونده‌ها یک هزار و ۸۲۷ میلیارد و ۸۴ میلیون ریال است.

یحیایی با اشاره به اینکه در این مدت دو هزار و ۷۵۷ مورد شکایت مردمی به ستاد خبری این سازمان ارسال‌شده است، بیان کرد: کنترل قیمت‌ها ازجمله مهم‌ترین مطالبات مردم است که باید به آن توجه داشته باشیم.