به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیف علی محمدزاده پیش از ظهر دوشنبه در همایش طلایه داران عاشورا در چالدران با بیان اینکه ماه محرم نماد بزرگ امر به معروف و نهی از منکر است افزود: روحانیون، مداحان و سرپرستان هیئت‌های عزاداری به عنوان طلایه داران تبلیغ و سفیران محرم هستند که ماه محرم فرصت […]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیف علی محمدزاده پیش از ظهر دوشنبه در همایش طلایه داران عاشورا در چالدران با بیان اینکه ماه محرم نماد بزرگ امر به معروف و نهی از منکر است افزود: روحانیون، مداحان و سرپرستان هیئت‌های عزاداری به عنوان طلایه داران تبلیغ و سفیران محرم هستند که ماه محرم فرصت مناسبی برای تبیین باورهای دینی است.

وی همچنین ماه محرم را بهترین فرصت برای آشنایی با معارف الهی و فرهنگ عاشورایی و ترویج آن در بین نسل جوان دانست و گفت. امروزه دشمنان اسلام برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرده‌اند تا به انقلاب اسلامی ضربه وارد سازند و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از بین ببرند که باید روحانیون برای تبلیغ دین و اندیشه‌های دینی و افشای توطئه‌های دشمنان اسلام تلاش کنند.

وی نقش روحانیون و طلایه داران تبلیغ را در کاهش آسیب‌های اجتماعی و تحقق سبک زندگی بسیار مؤثر دانست و گفت: ارائه تحلیل مناسب از شرایط کنونی کشور، نقشه‌های دشمنان و تحلیل دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه‌های مختلف باید مورد توجه روحانیون قرار گیرد.

حجت الاسلام محمد زاده با اشاره به اینکه مبلغان با ترویج و گسترش فرهنگ علوی و حسینی به فرهنگ این کشور خدمت می‌کنند افزود: برای مقابله با جنگ نرم مبلغان در گام دوم انقلاب باید به مسائل فرهنگی و دینی توجه ویژه داشته باشند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی چالدران نیز در این همایش گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰ نفر روحانی در قالب روحانی اعزامی از حوزه علمیه قم و روحانیون طرح هجرت در ماه محرم و صفر مشغول تبلیغ شعائر اسلامی هستند.

حجت الاسلام علی حق وردی زاده افزود: این تعداد روحانی در ۱۰۰ باب مسجد و حسینیه شهری و روستایی فعالیت‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی از ثبت ۵۷ هیئت عزاداری در سامانه بیرق خبر داد و گفت. تمامی هیئت‌های عزاداری ثبت نام کننده در سامانه موظف شده‌اند به دلیل شیوع بیماری کرونا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

سرهنگ گلوانی فرمانده انتظامی چالدران نیز در این همایش از اجرای طرح هم یاران محرم با هدف ایجاد نظم در هیئت‌های عزاداری خبر داد و گفت در قالب این طرح همیاران محرم با پوشش و کاورهای مخصوص از ایجاد ترافیک و سد معبر دسته جات در خیابان‌ها جلوگیری خواهد شد.

این همایش با حضور سرپرستان هیئت‌های عزاداری و مداحان اهل بیت (ع) با هدف آسیب شناسی مراسم عزاداری، ترویج فرهنگ اصیل عاشورا و ارائه الگوی مناسب برای عزاداری سرور سالار شهیدان حضرت ابا عبداله الحسین (ع) و نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خصوص پیشگیری با بیماری منحوس کرونا در سالن ورزشی سپاه بخش دشتک شهرستان چالدران بر گزار شد.