به گزارش خبرنگار مهر، کریم یاوری صبح سه‌شنبه در نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان بوشهر اظهار داشت: کمیته پشتیبانی از تولید با محوریت معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال و کمیته مانع زدایی با محوریت دبیر هیئت امنا سازمان‌ها و صندوق‌ها برای تحقق منویات مقام معظم رهبری تشکیل […]

به گزارش خبرنگار مهر، کریم یاوری صبح سه‌شنبه در نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان بوشهر اظهار داشت: کمیته پشتیبانی از تولید با محوریت معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال و کمیته مانع زدایی با محوریت دبیر هیئت امنا سازمان‌ها و صندوق‌ها برای تحقق منویات مقام معظم رهبری تشکیل شده است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تشکیل مستمر و منظم جلسات هفتگی با حضور اعضا مرتبط تاکید شده است.

وی افزود: تأمین تسهیلات ارزان و آسان که به سهولت در اختیار سرمایه گذاران و کارآفرینان و کارفرمایان بنگاه‌های اقتصادی قرار گیرد، مورد تاکید قرار گرفته است.

نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: توجه به بیمه، بازنشستگی و درمان نیروی کار و مشمول از جمله تأکیدات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مسئولان کمیته‌های پشتیبانی و مانع زدایی است.

یاوری افزود: بر حسب دستور صادره از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تسهیل‌گری در امر ایجاد بنگاه‌های اقتصادی خصوصی و تعاونی، مانع زدایی از روند تولید و کارآفرینی و سهولت در اجرای قوانین و مقررات حاکم بر کار و تولید و توجه جدی به رفع موانع از پیش پای تولیدکنندگان و کارآفرینان و سرمایه گذاران مورد تاکید قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار و گره‌گشایی و تسهیل امور آنان برای صیانت از نیروی کار، حفظ فرصت‌های شغلی و توسعه اشتغال نیروی کار جدید از اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

یاوری اظهار کرد: یکی از راه‌های تحقق شعار سال توجه ویژه به امر مهارت آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیروی کار است. نیروی کار با دانش و مهارت کافی و داشتن حرفه و تخصص لازم می‌تواند کمک مؤثری در پشتیبانی امر تولید قلمداد شود.

یاوری خاطر نشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آماده است تا نیروی کار مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی کشور را با سهل ترین شیوه ممکن و در عین حال روش‌های نوین ارائه آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای آموزش دهد.

در استان بوشهر طی سال ۹۹ با تشکیل ۶۴ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با همت و تدبیر استاندار و اعضا کارگروه، ۷۰۸ پرونده مطروح و طی ۸۳۲ مصوبه مشکلات واحدهای مشکل‌دار استان بررسی و مورد رسیدگی قرار گرفته است.