به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نادریان زاده ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هزار و ۱۰۰ واحد در دست احداث، طرح مسکن شهری است که دو ساله تحویل می‌شود و ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد نیز طرح نهضت ملی مسکن است که ۲ هزار و ۷۶۵ واحد آن خرداد سال آینده واگذار می‌شود. […]

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نادریان زاده ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هزار و ۱۰۰ واحد در دست احداث، طرح مسکن شهری است که دو ساله تحویل می‌شود و ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد نیز طرح نهضت ملی مسکن است که ۲ هزار و ۷۶۵ واحد آن خرداد سال آینده واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه این واحدها به صورت بنیاد ساخت و گروه ساخت در حال احداث است، مشارکت مردم و پرداخت به موقع آورده را در اتمام طرح‌ها بسیار مؤثر عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد با اشاره به تنوع فعالیت‌های این اداره کل یکی از این اقدامات را واگذاری زمین در روستاها و مقاوم سازی مسکن روستایی عنوان کرد.

نادریان زاده افزود: عملکرد اداره کل در دو سال و نیم گذشته سه برابر افزایش یافته است به طوری که از ۴۵ هزار واحد مسکونی روستایی موجود در استان نیمی از آنها بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ مقاوم سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان یزد یکی دیگر از اقدامات را جبران خسارت سیلاب سال گذشته اعلام کرد و افزود: با توجه به مسئولیت در قبال جبران خسارت وارده به واحدها شامل تخریب کامل یا نیمه تخریب در سیلاب سال گذشته در استان، ۶ هزار و ۵۰۰ فقره جبران خسارت با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان انجام شده است.

وی همچنین عملکرد حوزه صدور سند مالکیت زمین را تشریح کرد و افزود: استان با توجه به افزایش ۲۳۰ درصدی در صدور سند مالکیت زمین حائز رتبه اول کشور شد.