به گزارش خبرنگار مهر، قاسم جان بابایی ظهر دوشنبه در بازدید از بیمارستان نبی اکرم شهرستان اشنویه با گلایه از عادی انگاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزود: بیشتر عامل ابتلاء خانوادگی و دورهمی ها است و بسیار خطرناک است و به هر نحوی ممکن باید جلوی تجمعات و مراسم که اصلاً هم لازم نیست […]

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم جان بابایی ظهر دوشنبه در بازدید از بیمارستان نبی اکرم شهرستان اشنویه با گلایه از عادی انگاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزود: بیشتر عامل ابتلاء خانوادگی و دورهمی ها است و بسیار خطرناک است و به هر نحوی ممکن باید جلوی تجمعات و مراسم که اصلاً هم لازم نیست گرفته شود.

وی از افزایش میزان مراجعات سرپایی به بیمارستان‌های کشور و به دنبال آن افزایش میزان بستری‌ها خبر داد و گفت: همه مردم و مسئولان باید برای سخت گیری ها و اعمال محدودیت‌ها جهت پیشگیری از خطرات موج چهارم این بیماری باید تلاش کنند.

جان‌بابایی گفت: در بحث تست رهگیری به ازای هر بیماری یه دورهمی از ۱۰ نفر دیگر هم باید تست گرفته شود این کار کادر درمان و پرستاران را با مشکل مواجه کرده است.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه پیک به اوج خودش برسد دیگر محدودیت‌ها و سختگیری‌ها تأثیر چندانی نخواهد داشت، عنوان کرد: شهرستان اشنویه در مرز ورود به پیک چهارم کرونا است.

جان بابایی با بیان اینکه در حال حاضر خط تولید واکسن در کشور ایجاد شده و با تمام قدرت برای تولید واکسن در تلاش هستیم، گفت: در مرحله اول که واکسیناسیون کادر درمان در سطح کشور شروع شده این کار با سرعت در حال تداوم هست و در مراحل بعدی نیز گروه‌های پرخطر واکسینه خواهد شد.

وی با اعلام اینکه در بحث واردات واکسن با مشکل روبرو هستیم افزود: امیدمان بیشتر به خط‌های تولید داخلی است و تاکنون واکسن‌هایی که در سطح کشور به کار گرفته شده است، نتایج خوبی نشان داده‌اند.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: سعی داریم تا تابستان سال ۱۴۰۰ همه مردم کشور در مقابل اینکه این بیماری واکسینه شوند.

جان بابایی گفت: واکسن فقط از شدت بیماری کاسته است و کماکان باید محدودیت‌های کرونایی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و مسئولان مد نظر قرار گیرد.