به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین نژاد پیش از ظهر یک شنبه در قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان موظف به اقدامات پیشگیری از سرقت هستند. استاندار خراسان شمالی ادامه داد: برای فراهم کردن بستر امن برای شهروندان همدلی دستگاه‌های […]

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین نژاد پیش از ظهر یک شنبه در قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان موظف به اقدامات پیشگیری از سرقت هستند.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: برای فراهم کردن بستر امن برای شهروندان همدلی دستگاه‌های اجرایی الزامی است.

وی با بیان اینکه برای مقابله با سرقت نباید تنها متکی به کمک‌های نیروی انتظامی باشیم، تصریح کرد: صفر تا صد مقابله با سرقت بر عهده مجموعه نیروی انتظامی نیست بلکه سایر دستگاه‌های اجرایی باید به وظایف ذاتی و مأموریت‌های خود در این حوزه عمل کنند.

حسین نژاد آموزش شهروندی در خصوص پیشگیری و مقابله با سرقت را بسیار مهم دانست و افزود: هر چند سیستم جامع مقابله با سرقت پیش بینی شده اما آموزش شهروندی با کمک رسانه‌ها و بهره مندی از تجارب جهانی حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه نصب دوربین در پارکینگ‌ها جهت مقابله با هر نوع سرقت نیازمند اخذ مصوبه از سایر دستگاه‌های متولی نیست، بلکه وظیفه ذاتی مجموعه شهرداری می‌باشد، خاطر نشان کرد: شهرداری‌ها باید در برنامه ریزی های شهری خود اقدام به نصب دوربین در پارکینگ‌ها حتی روباز هم داشته باشند.