به گزارش خبرنگار مهر، علی تشنه دل ظهر یکشنبه در سیصد و سی و هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان به میزبانی سالن جلسات یادگار امام استانداری ضمن بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تسهیلات رونق تولید به ۷۱۳ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت‌شده است، ابراز داشت: این […]

به گزارش خبرنگار مهر، علی تشنه دل ظهر یکشنبه در سیصد و سی و هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان به میزبانی سالن جلسات یادگار امام استانداری ضمن بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تسهیلات رونق تولید به ۷۱۳ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت‌شده است، ابراز داشت: این واحدها تسهیلاتی به ارزش حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال را دریافت کردند.

وی بابیان اینکه در بخش صنعت به ۱۸۳ واحد حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات داده‌شده است، افزود: این تسهیلات در بخش کشاورزی ۵۳۰ واحد به ارزش حدود یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال را در بردارد.

رئیس سازمان صمت استان سمنان بابیان اینکه تاکنون در قالب تسهیلات رونق تولید ۹۷۵ واحد تولیدی استان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند، ابراز داشت: به این واحدها تسهیلاتی به ارزش حدود ۴۹ هزار میلیارد ریال پرداخت می‌شود.

تشنه دل بابیان اینکه پرونده ۲۶۲ واحد در بانک‌ها در دست بررسی است، در ادامه تصریح کرد: همکاری مطلوب بانک‌ها در ارائه تسهیلات رونق تولید می‌تواند ضمن تحقق شعار سال به اقتصاد استان نیز کمک کند و مانع بیکاری نیروی کار در این واحدها شود.

وی از بررسی مشکلات بانکی و زیربنایی پنج واحد تولیدی صنعتی و معدنی استان در این نشست خبر داد و افزود: با پرداخت تسهیلات به ارزش حدود دو هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال به ۱۷ واحد تولیدی صنعتی متقاضی موافقت شده است.