به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه واشنگتن پست، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در یک تماس تلفنی غیرمنتظره با «براد رافنسپرگر» وزیر داخلی و جمهوریخواه جورجیا که یک ساعت به طول انجامید، بر فرضیه های بی اساس توطئه پافشاری کرده و در مورد تقلب انتخاباتی مدعی شده بود که مردم جورجیا […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه واشنگتن پست، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در یک تماس تلفنی غیرمنتظره با «براد رافنسپرگر» وزیر داخلی و جمهوریخواه جورجیا که یک ساعت به طول انجامید، بر فرضیه های بی اساس توطئه پافشاری کرده و در مورد تقلب انتخاباتی مدعی شده بود که مردم جورجیا از نتایج انتخابات در این ایالت «خشمگین» هستند.

در این تماس تلفنی که نسخه ضبط شده آن در اختیار روزنامه واشنگتن پست قرار گرفت، رافنسپرگر به ترامپ گفت که داده های مورد اتکای رئیس جمهور برای اثبات ادعای خود «اشتباه» هستند.

اما ترامپ در بخش دیگری از این مکالمه تلفنی گفته است: «تمام آنچه می خواهم انجام دهم این است: من فقط می خواهم که ۱۱،۷۸۰ رأی پیدا کنم که یک [رأی] بیشتر از [آرایی] است که داریم. چون ما این ایالت را بُرده ایم».

لازم به ذکر است که اختلاف آرای بایدن و ترامپ در ایالت جورجیا ۱۱،۷۷۹ رأی است که همین اختلاف نسبتاً اندک، ۱۶ رأی الکترال این ایالت را نصیب بایدن کرد.

گفتنی است که کمتر از سه هفته مانده به مراسم تحلیف «جو بایدن» نامزد پیروز در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، ترامپ همچنان از پذیرش شکست خود در برابر بایدن سرباز زده و به ادعاهای اثبات نشده خود در مورد تقلب در انتخابات سوم نوامبر ادامه می دهد.