به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده ظهر چهارشنبه در نشست خبری کنگره ملی امام‌زادگان محمد محروق و ابراهیم (علیه السلام) اظهار کرد: ۳۰۵ بقعه متبرکه در استان خراسان رضوی داریم و برخی از بقاع اعتبار ملی و جهانی دارند و مورد توجه مردم هستند. مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: متأسفانه شناخت […]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده ظهر چهارشنبه در نشست خبری کنگره ملی امام‌زادگان محمد محروق و ابراهیم (علیه السلام) اظهار کرد: ۳۰۵ بقعه متبرکه در استان خراسان رضوی داریم و برخی از بقاع اعتبار ملی و جهانی دارند و مورد توجه مردم هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: متأسفانه شناخت کافی از شخصیت امام‌زادگان محمد محروق، ابراهیم (ع) و فضل بن شاذان وجود ندارد و نیاز است برنامه‌های پژوهشی و همایش‌های مربوط به معرفی این بزرگان انجام شود.

وی بیان کرد: شخصیت‌های امام زادگان محروق و ابراهیم (ع) مجاهد، معاصر و نقش آفرین بودند و از جایگاه معنوی و اجتماعی خاصی در زمان خود برخوردار بودند.

احمدزاده با اشاره به بخش پژوهشی کنگره ملی امام‌زادگان محمد محروق و ابراهیم (علیه السلام) ابراز کرد: هیئت علمی این کنگره اقداماتی را از سال گذشته انجام دادند و تاکنون مقالات زیادی در این راستا به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است و فراخوان علمی دیگری نیز در حوزه‌های مختلف نیز صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم (علیهماالسلام) نیشابور در نیمه اول تیرماه سال جاری همزمان با سالروز ورود امام رضا (ع) به نیشابور در این شهر برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: نقش علویان و امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) باعث شکوفایی نیشابور در گذشته بوده اند و این شهر و دیار مدیون این شخصیت علمی و عالم است.

احمدزاده اظهار کرد: در برنامه سالانه متولیان بقعه امام زادگان ابراهیم و محروق (ع) در بحران‌های اجتماعی، تأثیر جایگاه مکان سلسله الذهب، جلوه‌های باغ امامزادگان مؤثر و مورد توجه خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: از جمله مقالاتی که تاکنون به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است شامل بررسی نصب و شخصیت امام‌زادگان محروق، بررسی نسل امامزاده محروق، بررسی رویداد زیارت امام رضا (ع) از امام زاده محروق، اسناد مربوط به امام زاده محروق و ابراهیم، بررسی موقوفات و وقف امامزادگان محروق و ابراهیم، نقش بقعه امامزادگان محروق و ابراهیم در جذب گردشگر و بررسی معماری بقعه امامزادگان محمد محروق و ابراهیم (ع) می‌شود.

وی بیان کرد: تا به امروز بیش از ۳۰ شعر از شاعران دریافت شده است و در بخش‌های عکاسی و چند رسانه‌ای نیز با موضوع مراسم و زیارت بقعه فراخوان زده شده است.

احمدزاده تاکید کرد: در ۱۰ تیرماه همزمان با سالروز ورود امام رضا (ع) به نیشابور در محل بقعه امامزادگان محمد محروق و ابراهیم (ع) اختتامیه کنگره ملی انجام خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: نیشابور شهر حدیث سلسله الذهب است و این شهر معروف به شهر میزبان امامزادگان است و باید به این شهره نیز به مردم معرفی شود.

وی تصریح کرد: این کنگره هیچ گونه اعتبار دولتی ندارد و تمام بودجه همایش از سوی خیرین و وجوهات مردمی تأمین می‌شود.