به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم افتتاح تقاطع غیر هم‌سطح شهید آوینی با بیان اینکه تمام عملیات این پروژه توسط مجموعه شهرداری تهران پیش رفته است گفت: هرکجا که دوستان می‌توانستند کاری انجام دهند پیمانکار نگرفتند و این تقاطع در طول ۴ ماه پیش رفته است. وی ادامه داد: در شورای […]

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم افتتاح تقاطع غیر هم‌سطح شهید آوینی با بیان اینکه تمام عملیات این پروژه توسط مجموعه شهرداری تهران پیش رفته است گفت: هرکجا که دوستان می‌توانستند کاری انجام دهند پیمانکار نگرفتند و این تقاطع در طول ۴ ماه پیش رفته است.

وی ادامه داد: در شورای ترافیک گزارش داده شد در همین نقطه ۳ نفر جان خود را از دست دادند و برای حل آن مشکل اقدام به ساخت این تقاطع کردیم.

زاکانی درباره مولدسازی گفت: استفاده حداکثری از امکانات به معنای مولد سازی است و اگر قرار باشد جایی اتفاقی رخ دهد باید از آن استفاده بهینه کرد.

وی ادامه داد: سالیان سال استفاده و حرکت به سمت پایانه‌های روباز بود اما مولد سازی یعنی ما پایانه را به زیر زمین ببریم و از روی زمین استفاده کنیم زیرا این اموال متعلق به مردم است.

زاکانی گفت: تونل‌های مترو تهران ۹ متر است اما به دنبال این هستیم تا قطر تونل‌ها را به ۱۵ متر افزایش دهیم تا روی آن بتوانیم خط اتوبوس برقی را ایجاد کنیم و بنای ما این است تا برای خطوط جدید تونل‌ها با قطر ۱۵ متری ساخته شود.

شهردار تهران با اشاره به مناسب‌سازی شهر تهران گفت: هرچه خیابان بسازیم خودروها بیشتر می‌شود و برهمین اساس هدف ما مناسب سازی است و در سال جاری ۲۶۰ کیلومتر مناسب سازی کردین و در سال آینده ۳۰۰ کیلومتر مناسب سازی خواهیم کرد.

زاکانی درباره هوشمند سازی شهر گفت: به دنبال این هستیم تا از طریق خدمات غیر حضوری تردد داخل شهر را کاهش دهیم و به آسایش شهروندان کمک کنیم.

وی تصریح کرد: افزایش بودجه حمل و نقل عمومی فرصتی برای شهر است تا بتوانم با تکیه بر توانمندی‌های خود مشکلات را حل کنیم.