به گزارش خبرگزاری مهر، محسن ربانی زاده در نشست بررسی راهکارهای گسترش مناسبات اقتصادی و فرهنگی استان فارس و کشور تاجیکستان در قالب کارگروه توسعه صادرات استان فارس با بیان اینکه هدف ما افزایش مراودات تجاری با کشور تاجیکستان است، گفت: ایران و تاجیکستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی درجهت توسعه اقتصادی کشور تاجیکستان و استان […]

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن ربانی زاده در نشست بررسی راهکارهای گسترش مناسبات اقتصادی و فرهنگی استان فارس و کشور تاجیکستان در قالب کارگروه توسعه صادرات استان فارس با بیان اینکه هدف ما افزایش مراودات تجاری با کشور تاجیکستان است، گفت: ایران و تاجیکستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی درجهت توسعه اقتصادی کشور تاجیکستان و استان فارس هستند.

وی افزود: وجه مشترک این دو کشور قابل توجه است. تقریباً سی سال از استقلال تاجیکستان می‌گذرد و انتظار می‌رود مراودات فرهنگی، دینی، اقتصادی، کشاورزی و معدن بین این دو بخش منطقه شکل گیرد.

ربانی زاده اظهارداشت: می‌توانیم از قابلیت‌هایی استان فارس در حوزه‌های مختلف بخصوص در بخش معدن، صنعت، گردشگری، پزشکی و صدور خدمات فنی و مهندسی وجود دارد برای توسعه این روابط استفاده کنیم.

معاون استاندار فارس با اشاره به بحث تهاتر کالا و صادرات سیم و کابل به تاجکستان اضافه کرد: این موضوع از سوی تاجیکستان مطرح شده و ما نیز آمادگی انجام این خواسته را داریم. همچنین واردات پنبه و سنگ به ایران از پیشنهادات طرف تاجیکستانی است.

ربانی زاده برقراری ارتباط بین بخش خصوصی دو کشور را ضروری دانست و تاکید کرد: بهبود محصولات صادراتی از نظر کیفیت و بسته‌بندی و ارتقا جایگاه شرکت‌های ایرانی در تاجیکستان باید مورد توجه قرار گیرد البته این مراودات درگذشته با کشور تاجیکستان بوده اما این میزان مورد قبول نیست در حال حاضر این آمادگی را داریم که با توجه به استانداردها و ضوابط دو کشور این اتفاق خوب را رقم بزنیم.