ایوب کرد در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در طول سال با بررسی محورهای مواصلاتی استان نقاط حادثه خیز را شناسایی می‌کنند. وی افزود: از آنجایی که عمر برخی محورهای استان سیستان و بلوچستان طولانی است و همچنین بسیاری از […]

ایوب کرد در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در طول سال با بررسی محورهای مواصلاتی استان نقاط حادثه خیز را شناسایی می‌کنند.

وی افزود: از آنجایی که عمر برخی محورهای استان سیستان و بلوچستان طولانی است و همچنین بسیاری از معیارها برای استانداردسازی محورها تغییر کرده است، شناسایی نقاط حادثه خیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: از همین رو در سال جاری ۴۰ نقطه حادثه خیز توسط کارشناسان این اداره شناسایی و برای رفع آنها اقداماتی از جمله جابه جایی محور، اصلاح و طراحی تقاطع با استانداردهای روز و نصب علائم هشدار دهنده صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه، در حال حاضر نیز کار اصلاح ۷ نقطه حادثه خیز در سطح استان سیستان و بلوچستان در دست اقدام است، تصریح کرد: کاهش تعداد تصادف‌های جاده‌ای، تلفات جانی و مالی علاوه بر رفع نقاط حادثه خیز نیازمند توجه شهروندان به قوانین راهنمایی و رانندگی است.