به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی، ظهر سه‌شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان اظهار کرد: در جریانات چند ماه اخیر تلاش داریم روایت درستی از انقلاب را به مردم به‌ویژه نسل جوان ارائه دهیم. وی ابراز کرد: زمانی که مسائل بالادستی کشور را سرلوحه کار خود قرار دهیم، موضوعات پایین‌دستی برای جوانان […]

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی، ظهر سه‌شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان اظهار کرد: در جریانات چند ماه اخیر تلاش داریم روایت درستی از انقلاب را به مردم به‌ویژه نسل جوان ارائه دهیم.

وی ابراز کرد: زمانی که مسائل بالادستی کشور را سرلوحه کار خود قرار دهیم، موضوعات پایین‌دستی برای جوانان راحت‌تر حل می‌شود و باید مسائل را در جامعه به درستی تبیین کنیم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات به خاطر درگیری تمدنی کشور با نظام سلطه است، ادامه داد: ما تلاش داریم از کشور سلطه‌پذیر به کشور مستقل تبدیل شویم که این موضوع نظام‌های استکباری را برآشفته کرده است.

وی به موضوع آداب و رسوم و فرهنگ‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: نگاه به زن، خانواده و اجتماع در کشور ما با نظام سلطه متفاوت است و غرب سعی دارد نگاه خود را به جوانان القاء کند.

افشارچی، مسئله شکل‌گیری هسته‌های اجتماع را از اصلی‌ترین لبه‌های درگیری نظام غرب عنوان کرد و افزود: ما در هسته‌های شکل‌گیری اجتماع به خانواده اهمیت زیادی می‌دهیم و عمده دلیل آن منطق قرآنی است.

وی با اشاره به سوره روم بیان کرد: در این سوره به نشانه‌های متعددی برای قدرت و ربوبیت خداوند اشاره شده و در آیه‌ای می‌فرماید از نشانه‌های او این است که برای شما از جنس خودتان همسرانی آفرید تا در کنارشان آرامش یابید و این موضوع بیانگر اهمیت مسئله ازدواج است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه معامله با خدا بهترین معامله است، تصریح کرد: تسهیل و ترویج ازدواج یکی از کارهای مهم و هسته‌ای در حوزه فرهنگ است.

افارچی ادامه داد: باید هسته‌های اجتماعی را به سمت شکل‌گیری خانواده سوق دهیم و مردان را از بی‌تعهدی به سمت خانواده، فرزند و آرامش هدایت کنیم. در این جلسه از جوانان برتر سال ۱۴۰۰ در قالب جشنواره حضرت علی اکبر تجلیل شد.