به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، اولگ سیرومولوتف، معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به رزمایش‌های انگلیس که به طور منظم با نظارت ناتو برگزار می‌شود، گفت که لندن حملات سایبری به نهادهای دولتی منطقه کالینینگراد و زیرساخت انرژی مسکو را شبیه‌سازی می‌کند. سیرومولوتف درباره این رزمایش‌ها گفت: انگلیس با توانمندی‌های تهاجمی خود […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، اولگ سیرومولوتف، معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به رزمایش‌های انگلیس که به طور منظم با نظارت ناتو برگزار می‌شود، گفت که لندن حملات سایبری به نهادهای دولتی منطقه کالینینگراد و زیرساخت انرژی مسکو را شبیه‌سازی می‌کند.

سیرومولوتف درباره این رزمایش‌ها گفت: انگلیس با توانمندی‌های تهاجمی خود در حوزه اطلاعات، به طور سازمان‌یافته روسیه را هدف قرار می‌دهد. رزمایش‌ها از جمله مانورهای نظامی تحت نظارت ناتو، به طور منظم برگزار می‌شود تا با استفاده از فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی، حملات علیه زیرساخت‌های اطلاعاتی حیاتی روسیه را شبیه‌سازی کنند. این حملات به طور مشخص علیه نهادهای دولتی منطقه کالینینگراد و زیرساخت انرژی مسکو تدارک دیده می‌شود.

وی با اشاره به گزارش نشریه تایمز درباره اینکه سازمان امنیت سایبری ملی انگلیس به طور هدفمند متخصصان فناوری اطلاعات روس‌زبان را استخدام می‌کند، یادآور شد که «در این تلاش‌ها و اقدامات هیچ موضوع غافلگیرکننده‌ای وجود ندارد.»

همچنین به گفته وی، لندن به منظور تغییر حقایق درباره سیاست خارجی روسیه در فضای اطلاعاتی غربی، به طور هدفمند در اینترنت روس‌هراسی را توسعه می‌دهد. سیرومولوتف همچنین تاکید کرد که انگلیس هکرهای اوکراینی را برای فعالیت‌های ضدروسی به شدت تهییج می‌کند.

وی تصریح کرد: به تازگی گزارش‌هایی درباره حمله سایبری به شرکت خدمات پستی انگلیس منتشر شد. خبرنگاران انگلیسی بدون آنکه منتظر نتایج تحقیقات بمانند، آن را به روسیه ربط دادند. چند روز بعد، لندن و کی‌یف درباره فضای سایبری مذاکراتی برگزار کردند. در ادامه ارتش فناوری سایبری اوکراین بیانیه‌ای را درباره برنامه خود جهت حمله به شرکت پست روسیه منتشر کرد. البته، دیدن این دلقک‌بازی ناراحت‌کننده است؛ رفتاری که به گفته مدیران ارتش سایبری اوکراین برای توجیه خرابکاری قریب‌الوقوع آنها بوده است.