به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمد مهدی‌نژاد نوری، معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح در آیین افتتاح «نمایشگاه نخبگان، ذوالفقار علمی ولایت» گفت: مسئله نخبگان همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری بوده است. ما هم که سرباز ولایت هستیم قطعاً باید در راستای تحقق منویات ایشان حرکت کنیم. وی افزود: […]

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمد مهدی‌نژاد نوری، معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح در آیین افتتاح «نمایشگاه نخبگان، ذوالفقار علمی ولایت» گفت: مسئله نخبگان همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری بوده است. ما هم که سرباز ولایت هستیم قطعاً باید در راستای تحقق منویات ایشان حرکت کنیم.

وی افزود: ما برای اینکه بتوانیم تدابیر مقام معظم رهبری را به منصه ظهور برسانیم، در ستاد کل نیروهای مسلح اقدامات متعددی انجام داده‌ایم. همچنین مصوباتی در این خصوص در ستاد کل نیروهای مسلح تصویب شده است که براساس یکی از آنها، ما موظف به تهیه سندی برای زیست بوم نخبگانی در نیروهای مسلح شده‌ایم. یعنی مسئله نخبگان آنقدر خوب در نیروهای مسلح نهادینه شود که تمام نیازهای‌مان را خودمان برطرف کنیم.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: از طرفی، این مورد هم برای ما مطرح است که یک نخبه علمی در چه فضایی احساس راحتی می‌کند. ما باید با تمام توان کار می‌کنیم تا فضایی که یک نخبه نیاز دارد که در آن شکوفا شود را فراهم کنیم.

سردار مهدی‌نژاد نوری خاطرنشان کرد: بر همین اساس، ما باید تجهیزات و شغل‌های مناسب نخبگان را ایجاد کنیم. بحث منزلت و معیشت نخبگان نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چون ذهن نخبه را آزاد می‌کند تا او شکوفا شود. در این خصوص برنامه‌های دیگری نیز در دست تدوین است تا بتوانیم از نخبگان بهره‌برداری حداکثری داشته باشیم.