به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم جمیری صبح سه‌شنبه در نشست دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان بوشهر اظهار داشت: بزرگترین معضل جامعه ما بیکاری است و مهمترین مأموریت ما تلاش برای اشتغالزایی است. وی اضافه کرد: اشتغال یعنی آبرو، کرامت، شرافت و آرامش مردم، اکثر آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها و مشکلات فرهنگی […]

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم جمیری صبح سه‌شنبه در نشست دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان بوشهر اظهار داشت: بزرگترین معضل جامعه ما بیکاری است و مهمترین مأموریت ما تلاش برای اشتغالزایی است.

وی اضافه کرد: اشتغال یعنی آبرو، کرامت، شرافت و آرامش مردم، اکثر آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها و مشکلات فرهنگی زاییده بیکاری و نداشتن شغل است. باید از همه توانمندی‌ها و استعدادها استفاده کنیم و سهم خود را از صنعت در استان بگیریم، همه مسئولین در بخش‌های مختلف باید با جدیت این موضوع را دنبال کنند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نهایتاً ۳۰ درصد از ۵۰ درصدی که حداقل حق اشتغال نیروهای ما در صنایع نفت و گاز است را گرفته ایم، چرا؟ چون در سیستم آموزشی خود نتوانسته ایم نیروی کار متناسب با نیازهای منطقه تربیت کنیم.

وی تصریح کرد: باید هنرستان‌ها و مراکز آموزش فنی و حرفه ای را توسعه می‌دادیم، ما بیش از مهندس نفت به تکنسین نیاز داریم ولی در این حوزه برنامه ریزی مناسبی صورت نگرفته است.

جمیری ادامه داد: اتفاقات خوبی در حوزه آموزش و فنی و حرفه ای در حال انجام است که جای امیدواری دارد، ما در آینده چندین هزار نیروی آموزش دیده برای نیروگاه دوم هسته‌ای بوشهر نیاز داریم، از الان باید برای آن برنامه ریزی داشته باشیم.

وی بیان کرد: من در دوره قبل مجلس به استاندار وقت گفتیم آموزش‌های فنی و حرفه ای را به تناسب نیروهای مورد نیاز در نیروگاه اتمی توسعه بدهید، از سازمان انرژی اتمی خواستیم نیروهای مورد نیاز خود را معرفی کند تا بر اساس آن آموزش صورت بگیرد، الان این اتفاق باید بیفتد.

وعده‌ها نباید در حد حرف بماند

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حتی من معتقدم مشوق‌هایی باید در این خصوص تعریف شود، مثلاً به نیروی بیکاری که وارد آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای می‌شود چند ماه حقوق بدهیم تا پای کار بیاید و مهارتی برای زندگی خود بیاموزد.

وی گفت: در سفر اخیر وزیر نفت بنده گفتم که باید نگاه وزارت نفت به استان تغییر کند، ایشان اعلام کردند تمام نیروهایی که در پروژه‌های جدید جذب می‌شوند باید استان بوشهری باشند، ولی این وعده نباید در حد حرف بماند، ما باید شرایط و بستر آن را آماده کنیم.

جمیری ادامه داد: بانک‌ها در عرصه فعالیت‌های تولیدی باید تسهیلات مناسب ارائه بدهند و گره گشایی کنند، باید منابع مناسب در اختیار آنها قرار بگیرد و بخشی از گردش مالی بانک‌ها برای توسعه اشتغال استفاده شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای تحقق اشتغال ۵۰ درصدی بومی‌ها در نفت و نیروگاه اتمی بوشهر باید نیروی کار متناسب تربیت کنیم

وی اظهار داشت: این مردم با سابقه درخشان فرهنگی و مبارزاتی و اعتقادی شایسته خدمت هستند، امروز استان ما از همه مواهب خدادادی برخوردار است، ولی از این همه نعمت و ثروت عایدی چندانی ندارد.

جمیری اظهار داشت: وظیفه ما مدیران است که حق مردم را بگیریم، بعضی از مشکلات را می‌شود حل کرد ولی سالهاست که بر زمین مانده است، اگر می‌خواهیم پیشرفت در این استان محقق شود، مسئولین بخش‌های مختلف باید مجدانه با هدف گذاری و برنامه ریزی دقیق‌تر و هم افزایی و همراهی وارد میدان شوند و مصرانه برای احقاق حقوق مردم تلاش کنند.