به گزارش خبرگزاری مهر مراسم امضای قرارداد ساخت دو کشتی رو – رو توسط در ساختمان مرکزی کشتی رانی جمهوری اسلامی برگزار شد. در ابتدای این مراسم عبدالرضا محبی معاون توسعه ناوگان شرکت کشتی رانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه دو کشتی رو -رویی که توسط صدرا ساخته می‌شود مجهز به تجهیزات مدرنی […]

به گزارش خبرگزاری مهر مراسم امضای قرارداد ساخت دو کشتی رو – رو توسط در ساختمان مرکزی کشتی رانی جمهوری اسلامی برگزار شد. در ابتدای این مراسم عبدالرضا محبی معاون توسعه ناوگان شرکت کشتی رانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه دو کشتی رو -رویی که توسط صدرا ساخته می‌شود مجهز به تجهیزات مدرنی است که در منطقه وجود ندارد، گفت: طول این کشتی‌ها ۱۴۰ متر است که حداکثر طول برای کشتی‌های قابل تردد در دریای خزر و رود ولگا است.

وی افزود: این شناورهای چندمنظوره برای حمل کانتینر، چوب، خودرو و غیره نیر قابل استفاده هستند. کشتی رانی جمهوری اسلامی برای تکمیل سریع این طرح آماده هر نوع همکاری با شرکت صدرا است و با توجه به توانمندی صدرا حتماً این کار به بهترین نحو انجام می‌شود.

در ادامه علی زارعی مدیرعامل شرکت کشتی سازی ایرانی اظهار داشت: به عنوان یک ایرانی از مدیران کشتیرانی جمهوری اسلامی که به صنعت داخلی اعتماد کردند، تشکر می‌کنم. این شرکت در عمل فرامین رهبری در مورد شعار سال ۱۴۰۱ را عملیاتی کرده و در اقدامی ارزشمند قرارداد ساخت شناور داخلی را با استفاده از ظرفیت یک شرکت داخلی منعقد کرده است.

وی افزود: این شناورها به تسهیل بارگیری، حمل و تخلیه بار کمک کرده و ارتباطات ایران با کشورهای همسایه در دریای خزر را راحت تر خواهند کرد. مقام معظم رهبری بارها بر توسعه اقتصاد دریامحور تاکید کرده اند و راهبردی بودن این موضوع خود را در چنین پروژه‌هایی نشان می‌دهد.

زارعی تاکید کرد: این شرکت به دنبال توسعه اقتصاد دریا محور است و ساخت چنین کشتی‌هایی برای این شرکت نقطه عطف تلقی می‌شود. امیدواریم رویکرد کشتی رانی جمهوری اسلامی در حمایت از شرکت‌های داخلی توسط دیگر مجموعه‌های داخلی تکرار شود تا برای توسعه کشور گام‌های مؤثر برداریم.

گفتنی است دو کشتی رو – رو که توسط شرکت صدرا برای کشتیرانی جمهوری اسلامی برای استفاده در دریای خزر ساخته می‌شوند، هر یک ۴۰۰۰ تن ظرفیت حمل بار دارند. این کشتی‌ها ۱۴۰ متر طول، ۱۶.۸ متر عرض و ۶.۵ متر ارتفاع دارند و با سرعت ۱۰ گره دریایی حرکت می‌کنند.

این برای اولین بار است که کشتی رانی جمهوری اسلامی به منظور تأمین نیاز خود به کشتی‌های رو – رو با یک شرکت داخلی قرارداد امضا کرده و نیاز خود را از طریق خرید از خارج تأمین نمی‌کند. قرار است این کشتی‌ها تا سال ۱۴۰۳ توسط صدرا آماده و تحویل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شوند.