به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان، علی بامری اظهار داشت: در بارندگی‌های اخیر ۸۰ محور با یکهزار و ۶۰ کیلومتر راه، ۲۷۷ ابنیه فنی آسیب جدی دیده و تخریب شده است. وی افزود: ۱۰۰ روستای جنوب سیستان و بلوچستان براثر بارندگی […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان، علی بامری اظهار داشت: در بارندگی‌های اخیر ۸۰ محور با یکهزار و ۶۰ کیلومتر راه، ۲۷۷ ابنیه فنی آسیب جدی دیده و تخریب شده است.

وی افزود: ۱۰۰ روستای جنوب سیستان و بلوچستان براثر بارندگی شدید اخیر در محاصره سیل قرار داشتند، که تاکنون ۴۵ محور روستایی محصور در سیلاب توسط راهداران این اداره کل بازگشایی شده و تلاش برای بازگشایی ۵۳ محور روستایی ادامه دارد.

بامری گفت: تاکنون یکهزار و ۵۰۰ مترمکعب ریزش برداری مسیرها انجام شده و تعداد ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین و ۴۴۰ نیروی فعال شامل اکیپ‌های مختلف راهداری در شهرها و روستاهای مختلف تا پایان عملیات بازگشایی و آسان‌تر کردن ترددها فعال هستند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان وبلوچستان (ایرانشهر) گفت: محورهای روستایی در دشتیاری فاقد ابنیه فنی هستند و در پی بارندگی‌ها تخریب شده‌اند. تلاش برای بازگشایی ۲ مسیر بسته شده در محدوده جلگه – هودیان و محور مرزی ریمدان و کُنارک با قوت ادامه دارد.

بامری با اشاره به اینکه ۱۳ هزار کیلومتر طول راه‌های حوزه استحفاظی این اداره کل شامل یکهزار و ۴۰ کیلومتر راه اصلی آسفالت، ۴۹ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۶۶۳ کیلومتر راه فرعی و هشت هزار و ۶۶۲ کیلومتر راه روستایی در حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان است، خاطرنشان کرد: راه‌های روستایی استانداردهای لازم را ندارند و می‌طلبد با تخصیص اعتبارات ویژه اقدامات لازم برای استانداردسازی آنها انجام شود.