به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، سهام آسیا اقیانوسیه در معاملات امروز، جمعه، در حالی دچار نوسان شدند که سهام تکنولوژی چین با وحشت از تشدید بازرسی‌های ناظران این کشور سقوط کردند. سهام غول‌های تکنولوژی چین، تنسنت و میچوآن به ترتیب ۲.۳ درصد و ۲.۵۷ درصد در بورس هنگ‌کنگ سقوط کردند و باعث […]

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، سهام آسیا اقیانوسیه در معاملات امروز، جمعه، در حالی دچار نوسان شدند که سهام تکنولوژی چین با وحشت از تشدید بازرسی‌های ناظران این کشور سقوط کردند.

سهام غول‌های تکنولوژی چین، تنسنت و میچوآن به ترتیب ۲.۳ درصد و ۲.۵۷ درصد در بورس هنگ‌کنگ سقوط کردند و باعث شدند شاخص تکنولوژی هانگ‌سنگ ۳.۰۷ درصد پایین بیاید. کل شاخص هانگ‌سنگ هم با سقوط ۱.۵۹ درصدی روبرو شد.

این سقوط پس از آن اتفاق افتاد که بلومبرگ گزارش داد پکن به دنبال این است که شرکت چینی دی‌دی (اشتراک گذاری وسیله حمل‌ونقل) که به تازگی سهام خود را در بورس‌های خارجی عرضه کرده است با جریمه سختی مجازات کند. در این گزارش آمده است که این جریمه حتی از رکورد جریمه ۲.۸ میلیارد دلاری علی‌بابا سنگین‌تر خواهد بود و احتمال دارد این شرکت مجبور شود سهام خود را از لیست بورس‌های خارجی پاک کند.

جامع‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن ۰.۶۳ درصد افت کرد در حالی که بورس سهام ژاپن امروز به علت تعطیلات رسمی بسته بود.

کامپوزیت شانگهای چین ۰.۶۸ درصد افت کرد در حالی که ای‌اس‌اکس استرالیا و کوسپی کره‌جنوبی به ترتیب ۰.۱۱ درصد و ۰.۱۳ درصد رشد کردند.

در بازار ارز، دلار با تمرکز سرمایه‌گذاران بر اجلاس فدرال‌رزرو افت کرد. نرخ برابری دلار با ین ژاپن و یوآن چین به ترتیب به ۱۱۰.۳۳ واحد و ۶.۴۷۷۳ واحد رسید.