به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های فلسطینی، گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس شامگاه گذشته از وخامت حال یکی از نظامیان صهیونیست اسیر در غزه، خبر داد. در واکنش به این رخداد محافل صهیونیستی دچار سردرگمی شده و هر کدام واکنش‌های مختلفی به این رخداد نشان داده‌اند. نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های فلسطینی، گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس شامگاه گذشته از وخامت حال یکی از نظامیان صهیونیست اسیر در غزه، خبر داد.

در واکنش به این رخداد محافل صهیونیستی دچار سردرگمی شده و هر کدام واکنش‌های مختلفی به این رخداد نشان داده‌اند.

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی واکنشی شتاب زده به این رخداد نشان داد و گفت که مسئولیت نظامیان اسیر بر عهده حماس است و ما با میانجیگری مصر تلاش می‌کنیم آنها را بازگردانیم.

یک مقام امنیتی صهیونیست نیز که نخواست نامش فاش شود، گفت: سرویس‌های امنیتی اسرائیلی هیچ گونه اطلاعی از تغییر وضعیت سلامتی «افرا منگستو» و «هشام السید» نظامیان اسیر نزد حماس در غزه ندارند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اما در واکنش به این خبر اعلام کرد: به نظر می‌رسد حماس با اعلام این خبر می‌خواهد بر اسرائیل در موضوع مذاکرات تبادل اسرا فشار وارد کند.

روزنامه صهیونیستی معاریو نیز در گزارشی اعلام کرد: فعالان اسرائیلی خواستار تحرک کابینه برای بدست آوردن اطلاعات موثق درباره وضعیت نظامیان اسیر نزد حماس شده‌اند.

موشه تال هماهنگ کننده امور اسرا در ارتش رژیم صهیونیستی در این باره گفت: این خبر غیر عادی اعلام شده از سوی حماس را باید جدی بگیریم. من معتقدم حماس در این مساله براساس واقعیت عمل کرده و ما باید از این فرصت برای کشف این مساله که آیا ادعای حماس درباره زنده بودن نظامیان اسیر صحت دارد، استفاده کنیم.

گفتنی است که جنبش حماس اعلام کرده که در شرایط کنونی چهار نظامی اسیر صهیونیست را در غزه در اختیار دارد. دو نفر از این نظامیان در جریان جنگ علیه غزه در سال ۲۰۱۴ به اسارت گرفته شده‌اند اما دو نفر دیگر در هنگام ورود به غزه در سالهای اخیر بازداشت شده‌اند.

حماس در نظر دارد در جریان توافق تبادل اسرای جدید با رژیم صهیونیستی در ازای این نظامیان، اسرای فلسطینی را از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد کند. حماس در جریان توافق تبادل اسرای قبلی که در سال ۲۰۱۱ رقم خورد توانست در ازای گلعاد شالیت نظامی اسیر صهیونیست، ۱۰۲۷ اسیر فلسطینی را آزاد کنند. برخی معتقدند حماس در نظر دارد در توافق تبادل اسرای جدید آزادی همه زندانیان فلسطینی را از زندان‌های رژیم صهیونیستی محقق کند.