هاشم حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد انتخاب ریکاردو ساپینتو سرمربی جدید استقلال گفت: الان زود است که ساپینتو را قضاوت کنیم. باید تمرینات شروع شود و بعد از آن لیگ آغاز شود تا بتوانیم این سرمربی پرتغالی را محک زده و ارزیابی کنیم. انتخاب سرمربی جدید خصوصیات خودش را دارد. او حالا […]

هاشم حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد انتخاب ریکاردو ساپینتو سرمربی جدید استقلال گفت: الان زود است که ساپینتو را قضاوت کنیم. باید تمرینات شروع شود و بعد از آن لیگ آغاز شود تا بتوانیم این سرمربی پرتغالی را محک زده و ارزیابی کنیم. انتخاب سرمربی جدید خصوصیات خودش را دارد. او حالا باید نشان دهد که چگونه می‌تواند موفق باشد. در لیگ داخلی جابجایی‌ها زیاد بوده است. برخی مربیان از این تیم به آن تیم می‌شوند البته این طبیعی است. برخی مربیان هم معمولاً در میانه جدول هستند و تغییر خاصی برای جابجایی آنها صورت نمی‌گیرد اما در مجموع هر تیمی به دنبال موفقیت است تا در طول بازی‌های لیگ و جام حذفی نتایج قابل قبولی حذف کند. ساپینتو هم می‌خواست عملکرد موفقی داشته باشد. او باید شناخت خوبی از تیم پیدا کند تا بتواند در چیدمان نفراتش عملکرد مثبتی داشته باشد.

مهاجم پیشین استقلال در مورد قول ۴ قهرمانی توسط ساپینتو در نشست خبری تصریح کرد: شاید او برای اینکه بتواند حاشیه‌ها را جمع کند چنین قول داده است. البته تیم نباید در باد قهرمانی سال گذشته بماند. بهتر بود ساپینتو هیچ قولی نمی‌داد اما حالا که این قول را داده است، باید تلاش مضاعفی کند تا بتواند به وعده خود عمل کند.

حیدری در پاسخ به این پرسش که چه فاکتورهایی لازم است تا استقلال با ساپینتو موفق شود؟ افزود: اولین فاکتور این است که تیم امسال با فصل گذشته مقایسه نشود. این اتفاق به تیم استرش وارد می‌کند. تیم فصل گذشته نباخت اما شاید این تیم ببازد ولی بازهم قهرمان شود. مقایسه به تیم ضربه می‌زند و نباید چنین قیاسی صورت بگیرد. دوم اینکه نقش مدیریت در تیم مهم است. مدیریت تیم می‌تواند آرامش را به کادر فنی و بازیکنان تزریق کند. آجورلو و همکارانش می‌توانند همانند سال گذشته از سرمربی و تیم حمایت کرده و اجازه ندهند حاشیه‌ها به تیم وارد شود. سوم اینکه امکاناتی که سرمربی می‌خواهد فراهم شود. تیم از این زمین به آن زمین چمن در گردش نباشد. خواسته‌های بازیکنان و کادر فنی مهیا شود. این فاکتورها می‌تواند استقلال را موفق کند تا یک بار دیگر جام را بالای سر ببرد.

وی در خصوص نقل و انتقالات استقلال که این روزها مورد انتقاد هم قرار گرفته است، گفت: معمولاً به تیم قهرمان دست نمی‌زنند مگر اینکه بازیکنانی از تیم جدا شوند که کادر فنی و مدیریت باشگاه مجبور شوند نفرات جدید را جایگزین کنند. اگر استخوان بندی استقلال حفظ شود این تیم سه بازیکن در سه پست می‌خواهد. یک مهاجم گلزن، یک هافبک طراح و خلاق که بتواند در ثانیه‌ها نتیجه را عوض کند و یک مدافع شش‌دانگ که در میانه دفاع هشیار باشد و رهبری خط دفاع را در اختیار داشته باشد.

هاشم حیدری در پایان خاطرنشان کرد: استقلال به یک حامی بزرگ نیاز دارد و آن هواداران هستند. هواداران همانطور که فصل گذشته از فرهاد مجیدی در هر شرایطی حمایت کردند باید از سرمربی جدید هم حمایت کنند. به او زمان دهند تا بتواند با آرامش کارش را ادامه دهد در غیر این صورت نمی‌توان انتظار کارهای بزرگ از سرمربی جدید را داشت.