به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، مراسم تقدیر از خیران نیکوکار در حوزه‌های رفاهی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی با حضور دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، بهروز رحیمی رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت و خیران نیکوکار عرصه رفاهی و دانشجویی برگزار […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، مراسم تقدیر از خیران نیکوکار در حوزه‌های رفاهی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی با حضور دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، بهروز رحیمی رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت و خیران نیکوکار عرصه رفاهی و دانشجویی برگزار شد.

بهروز رحیمی ضمن رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با ابراز خرسندی از حضور در جمع خیران نیکوکار حوزه‌های رفاهی و دانشجویی، گفت: به لطف خدا اکنون در حوزه خیران نیکوکار که دغدغه وضعیت رفاهی دانشجویان را داراند، به داشته‌ها و ذخایر معنوی بسیار خوبی دست پیدا کرده‌ایم که امیدواریم بتوانیم قدردان این نعمات بزرگ باشیم.

وی اضافه کرد: خیران سرمایه‌های بزرگی هستند که به واسطه دل دریایی و روحیه خدایی خود توانسته‌اند مهربانی و محبت خود را ماندگار کنند و نهالی را بارور سازند که هرگز از رشد و نمو متوقف نخواهد شد.

رحیمی با اشاره به برگزاری پنجمین نشست مجمع مشورتی خیران خوابگاه ساز صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به مهمترین موضوعات مطرح شده در این نشست اشاره کرد و گفت: در این جلسه تلاش شد تا ضمن بررسی فعالیت‌های گذشته و اقدامات مصوب مجمع، به وضعیت خوابگاه‌های نیمه کاره کشور پرداخته شود و به همین منظور در خصوص تجهیزات مورد نیاز در خوابگاه‌های دانشجویی به صورت مفصل صحبت شد.

وی به اهمیت فرهنگ سازی حضور خیران در حوزه‌های رفاهی دانشجویان به خصوص حوزه خوابگاه‌های دانشجویی اشاره کرد و افزود: مهمترین نکته‌ای که به عنوان دستور جدی در این جلسات مطرح است، الگو سازی و پیدا کردن شاخص‌های دقیق تحت عنوان «فرهنگ سازی برای حضور خیران برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی» است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت یادآور شد: این تغییر فرهنگ و ایجاد نگرش امر مهمی است که تلاش دارد خیران را به این باور برساند که نیاز دانشجویان امروز  دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که همان مدافعان سلامت فردای ایران هستند، داشتن خوابگاه‌های مناسب است.

وی با اشاره به برنامه‌های شورای مشورتی خیران خوابگاه ساز صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، گفت: در اولین فرصت بعد از تعطیلات نوروز ۱۴۰۰، جلسه‌ای را با اتاق بازرگانی برای انجام مذاکره برای تجهیزات خوابگاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی خواهیم داشت.

رحیمی گفت: همچنین مقرر شد در خصوص سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران جلساتی را با مجمع خیران استان تهران برای هماهنگی هر چه بیشتر داشته باشیم.

وی اظهار داشت: سیاست کلی ما بر این است که در صورت حضور خیران در قبول بخشی از هزینه‌های پروژه خوابگاهی و به صورت مشارکتی یک سوم هزینه پروژه را خیر، یک سوم را صندوق رفاه و یک سوم را دانشگاه مربوطه تامین کند، تا بتوانیم در سایه این همراهی پروژه‌های خیر ساز را جلو ببریم.

در این مراسم از تعدادی از خیران نیکوکار در حوزه‌های رفاهی و دانشجویی با اهدای لوح‌های تقدیر از سوی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت تقدیر به عمل آمد.