به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری بعد از ظهر سه‌شنبه در گردهمایی رؤسای مجامع خیرین مدرسه ساز کشور اظهار داشت: ۲ دیدگاه در رابطه با خیران وجود دارد که نظریه اول معتقد است زیرساخت‌های فیزیکی زیاد شده، تجهیزات و فضا وجود دارد و در بُعد اقتصادی این تعداد بنا ایجاد شد بر تولید ناخالص و […]

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری بعد از ظهر سه‌شنبه در گردهمایی رؤسای مجامع خیرین مدرسه ساز کشور اظهار داشت: ۲ دیدگاه در رابطه با خیران وجود دارد که نظریه اول معتقد است زیرساخت‌های فیزیکی زیاد شده، تجهیزات و فضا وجود دارد و در بُعد اقتصادی این تعداد بنا ایجاد شد بر تولید ناخالص و اشتغال تأثیر گذار است و عدالت را محقق می‌کند زیرا مشاغل ساختمانی ۳۰ هزار اشتغال‌زایی دارد و این اقتصاد خرد است.
وی افزود: زمانیکه فردی یا شرکتی به بالاترین مرحله برسد یه ایفای مسئولیت اجتماعی می‌پردازد و برند سازی می‌کند و کسانی برند و نما ویژه دارند که خیر هستند و آخر به انفاق می‌رسد.

وزیر آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت را شامل سواد پایه، مفهومی و عملکرد و چند بُعدی دانست و گفت: اگر فردی با سواد عملکردی مسئولیت اجتماعی ایفا کند سواد چند بعدی دارد و شما خیران مدرسه ساز از جمله کسانی هستید که سواد چند بعدی دارید.

نوری خطاب به خیران حاضر در جلسه، گفت: شما الگوی فرزندان ما هستید زیرا برای اینکه بخواهیم به فرزندانمان پاسخ دهیم که این مدرسه را چه کسی ساخته است سوادها را بشکافیم، توصیف کنیم و مثال بزنیم.

وی تصریح کرد: جامعه ما در نظام تعلیم و تربیت اگر بخواهد به اهداف سند تحول بنیادین برسد، باید پیوست فرهنگی بنویسید وگرنه این مهم امکان ندارد. در نظام اسلامی فردی که سواد چند وجهی دارد، تزکیه شده و پاک است، می‌آموزد و پس از آن که مسئولیت اجتماعی را فرا گرفت به یک انسان حکیم تبدیل می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: همواره به رسانه‌ها می‌گویم از ما مبانی را برسید نه اینکه نظام رتبه بندی فرهنگیان و … چه شد از خیران بپرسید که چه سرمایه‌ای است که با هیچ پولی نمی‌توان خرید.

نوری گفت: در بیانیه گام دوم یکی از هفت برکت مشارکت خیران در امور اجتماعی و فرهنگی است و آنچه که امروز ما در این جلسه دیدیم و شنیدیم جز ایثار و گذشت نبود و از این رو خداوند به خیران عزت داده است.

در پایان این گردهمایی سه ساعته تفاهم نامه ارتقای همکاری مدرسه سازی و نوسازی مدارس وزارت اموزش و پرورش و جامعه خیران مدرسه ساز کشور امضا شد. و رئیس اتاق بازرگانی اصفهان سفیر خیران مدرسه ساز کشور معرفی شد.