به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «اولِگ استپانوف»، سفیر روسیه در کانادا می‌گوید تحریمهای اخیر کانادا علیه روسیه بیشتر ماهیتی نمادین دارند و قادر نیستند بر اقتصاد روسیه تأثرگذار باشند. در ادامه تحریمهای دامنه‌دار کشورهای غربی علیه مسکو، دیروز دولت کاناد تحریمهایی علیه ۶ فرد و ۴۶ نهاد مرتبط با بخش دفاعی روسیه […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «اولِگ استپانوف»، سفیر روسیه در کانادا می‌گوید تحریمهای اخیر کانادا علیه روسیه بیشتر ماهیتی نمادین دارند و قادر نیستند بر اقتصاد روسیه تأثرگذار باشند.

در ادامه تحریمهای دامنه‌دار کشورهای غربی علیه مسکو، دیروز دولت کاناد تحریمهایی علیه ۶ فرد و ۴۶ نهاد مرتبط با بخش دفاعی روسیه و همچنین ۱۳ فرد و ۲ نهاد در بلاروس و اوکراین اعلام کرد.

بنا بر بیانیه منتشرشده دولت کانادا، این کشور همچنین صادرات فناوریهای پیشرفته خاص به روسیه، از جمله رایانه‌های کوانتومی و تجهیزات تولیدی پیشرفته، ممنوع می‌کند. دولت روسیه نیز در پاسخ به این تحریمها، ورود ۴۳ شهروند کانادایی شامل مقامات این کشور به خاک روسیه را ممنوع کرد.

استپانوف درباره این تحریمهای کانادا تأکید کرد: روشن است طرف کانادایی نمی‌تواند هیچ‌ چیز سازنده و خوبی ارائه دهد، بنابراین مشتاقانه نقشی مخرب را در پیش گرفته‌اند و با لذت خاصی این بازی را انجام می‌دهند، اما مایلم یک‌بار دیگر تأکید کنم که همه این تحریمها در واقع نمادین و پوچ هستند، زیرا هیچ گونه اثری بر اقتصاد روسیه ندارند.

وی دراین‌باره افزود: نمی‌توان این اقدام را جدی گرفت، زیرا گنجاندن فناوری های پیشرفته روسیه در این فهرست تحریمی نه بر این شرکت ها و نه بر طرف روس تأثیری ندارد. کاملا روشن است که این‌گونه شرکت ها نه تاکنون ارتباط تجاری با طرف کانادایی داشته‌اند و نه خواهند داشت. بخش دیگر این فهرست هم چیزی جز ژستِ نمادین و پوچِ دولت ترودو نیست.

سفیر روسیه در کانادا با «غیردوستانه و خصمانه» خواندن تحریم های جدید علیه مسکو گفت روابط تجاری و اقتصادی بین کانادا و روسیه به طول کامل تخریب شده است، در حالی‌که دولت کانادا با نیازِ «خودنمایی مقابل متحدان غربی و اوکراینی‌ها حاضر در کانادا» به پیش می‌رود.